Pas de révolution, mais beaucoup de corrections :

Voici le changelog :
VirtualBox 2.1.2 (released 2009-01-21)

This is a maintenance release. The following items were fixed and/or added:

* USB: improved support for recent Linux hosts
* VMM: ?xed guru meditation for PAE guests on non-PAE hosts (AMD-V)
* VMM: ?xed guru meditation on Mac OS X hosts when using VT-x
* VMM: allow running up to 1023 VMs on 64-bit hosts (used to be 127)
* VMM: several FreeBSD guest related ?xes (bugs #2342, #2341, #2761)
* VMM: ?xed guru meditation when installing Suse Enterprise Server 10U2 (VT-x only; bug #3039)
* VMM: ?xed guru meditation when booting Novell Netware 4.11 (VT-x only; bug #2898)
* VMM: ?xed VERR_ADDRESS_TOO_BIG error on some Mac OS X systems when starting a VM
* VMM: clear MSR_K6_EFER_SVME after probing for AMD-V (bug #3058)
* VMM: ?xed guru meditation during Windows 7 boot with more than 2 GB guest RAM (VT-x, nested paging only)
* VMM: ?xed hang during OS/2 MCP2 boot (AMD-V and VT-x only)
* VMM: ?xed loop during OpenBSD 4.0 boot (VT-x only)
* VMM: ?xed random crashes related to FPU/XMM with 64 bits guests on 32 bits hosts
* VMM: ?xed occasional XMM state corruption with 64 bits guests
* VMM: speed improvements for real mode and protected mode without paging (software virtualization only)
* GUI: raised the RAM limit for new VMs to 75% of the host memory
* GUI: added Windows 7 as operating system type
* VBoxSDL: ?xed -fixed fixedmode parameter (bug #3067)
* Clipboard: stability ?xes (Linux and Solaris hosts only, bug #2675 and #3003)
* 3D support: ?xed VM crashes for certain guest applications (bugs #2781, #2797, #2972, #3089)
* LsiLogic: improved support for Windows guests (still experimental)
* VGA: ?xed a 2.1.0 regression where guest screen resize events were not properly handled (bug #2783)
* VGA: signi?cant performance improvements when using VT-x/AMD-V on Mac OS X hosts
* VGA: better handling for VRAM offset changes (?xes GRUB2 and Dos DOOM display issues)
* VGA: custom VESA modes with invalid widths are now rounded up to correct ones (bug #2895)
* IDE: ?xed ATAPI passthrough support (Linux hosts only; bug #2795)
* Networking: ?xed kernel panics due to NULL pointer dereference in Linux kernels < 2.6.20 (Linux hosts only; bug #2827)
* Networking: ?xed intermittend BSODs when using the new host interface (Windows hosts only; bugs #2832, #2937, #2929)
* Networking: ?xed several issues with displaying hostif NICs in the GUI (Windows hosts only; bugs 2814, #2842)
* Networking: ?xed the issue with displaying hostif NICs without assigned IP addresses (Linux hosts only; bug #2780)
* Networking: ?xed the issue with sent packets coming back to internal network when using hostif (Linux hosts only; bug #3056).
* NAT: ?xed port forwarding (Windows hosts only; bug #2808)
* NAT: ?xed booting from the builtin TFTP server (bug #1959)
* NAT: ?xed occasional crashes (bug #2709)
* SATA: vendor product data (VPD) is now con?gurable
* SATA: raw disk partitions were not recognized (2.1.0 regression, Windows host only, bug #2778)
* SATA: ?xed timeouts in the guest when using raw VMDK ?les (Linux host only, bug #2796)
* SATA: huge speed up during certain I/O operations like formatting a drive
* SATA/IDE: ?xed possible crash/errors during VM shutdown
* VRDP: ?xed loading of libpam.so.1 from the host (Solaris hosts only)
* VRDP: ?xed RDP client disconnects
* VRDP: ?xed VRDP server misbehavior after a broken client connection
* VBoxManage showvminfo: ?xed assertion for running VMs (bug #2773)
* VBoxManage convertfromraw: added parameter checking and made it default to creating VDI ?les; ?xed and documented format parameter (bug #2776)
* VBoxManage clonehd: ?xed garbled output image when creating VDI ?les (bug #2813)
* VBoxManage guestproperty: ?xed property enumeration (incorrect parameters/exception)
* VHD: ?xed error when attaching certain container ?les (bug #2768)
* Solaris hosts: added support for serial ports (bug #1849)
* Solaris hosts: ?x for Japanese keyboards (bug #2847)
* Solaris hosts: 32-bit and 64-bit versions now available as a single, uni?ed package
* Linux hosts: don't depend on libcap1 anymore (bug #2859)
* Linux hosts: compile ?xes for 2.6.29-rc1
* Linux hosts: don't drop any capability if the VM was started by root (2.1.0 regression)
* Mac OS X hosts: save the state of running or paused VMs when the host machine's battery reaches critical level
* Mac OS X hosts: improved window resizing of the VM window
* Mac OS X hosts: added GUI option to disable the dock icon realtime preview in the GUI to decrease the host CPU load when the guest is doing 3D
* Mac OS X hosts: polished realtime preview dock icon
* Windows Additions: ?xed guest property and logging OS type detection for Windows 2008 and Windows 7 Beta
* Windows Additions: added support for Windows 7 Beta (bugs #2995, #3015)
* Windows Additions: ?xed Windows 2000 guest freeze when accessing ?les on shared folders (bug #2764)
* Windows Additions: ?xed Ctrl-Alt-Del handling when using VBoxGINA
* Windows Additions Installer: Added /extract switch to only extract (not install) the ?les to a directory (can be speci?ed with /D=path)
* Linux installer and Additions: added support for the Linux From Scratch distribution (bug #1587) and recent Gentoo versions (bug #2938)
* Additions: added experimental support for X.Org Server 1.6 RC on Linux guests
* Linux Additions: ?xed bug which prevented to properly set fmode on mapped shared folders (bug #1776)
* Linux Additions: ?xed appending of ?les on shared folders (bug #1612)
* Linux Additions: ignore noauto option when mounting a shared folder (bug #2498)
* Linux Additions: ?xed a driver issue preventing X11 from compiling keymaps (bug #2793 and #2905)
* X11 Additions: workaround in the mouse driver for a server crash when the driver is loaded manually (bug #2397)
Ça se télécharge ici.
Je viens d'essayer le bug du clavier (qui nécessitait d'utiliser le «guest addition 2.0.6»)
Ce bug semble corrigé.
J'essaie de recompiler les «guest» sur mes 8 machines linux et mon Xp et je vous tiens au courant.
Il me semble qu'on a gagné en réactivité depuis que Sun s'en mêle 😉
Marche bien! ça me permet de remettre mon MS windows 2000 pour utiliser mon scanner! L'un des rare types de bestioles qui soit mal pris en compte sous GNU/Linux!
Ah, si ça permet enfin de faire fonctionner Windows 2000 correctement, je suis preneur 😉
En voilà une nouvelle qu'elle est bonne
Merci Aiolizator 😃
Heldwin wrote:XP Pro en installation pour test 🙂
XP passe sans aucun soucis, et ce depuis quasi-toujours sur VirtualBox, ça devrait rouler.
une question bête y'a pas moyen de faire "simplement" une mise à jour avec le paquage ? plutôt que de tout réinstaller ? ou bien la commande rpm -ivh s'en charge ?
Dites j'aurais juste une petite question
Pour une sécurité optimale est ce que vous utilisez des programmes spéciaux types antitroyans, antispy etc sous votre windows virtualisé ou bien ce n'est pas la peine ?
Sven wrote:Dites j'aurais juste une petite question
Pour une sécurité optimale est ce que vous utilisez des programmes spéciaux types antitroyans, antispy etc sous votre windows virtualisé ou bien ce n'est pas la peine ?
Ben si tu ne surfes pas, que tu ne télécharges pas de programmes d'origine douteuse avec ton windows virtualisé, je ne vois pas trop l'intérêt
Heldwin wrote:Sinon, tu peux toujours essayer avec cette commande, qui désinstalle automatiquement l'ancienne version:
rpm -Uvh VirtualBox...
Ah ben voilà une bonne info merci bien pour cet éclairage 🙂 (j'ai des galères car mes *.vdi avaient été déplacé et j'avais fait des liens symboliques.. du coup je sais pas trop comment me débrouiller pour transformer les vieux vdi en le nouveau format maison va bien y arriver..)

edit: ils n'ont visiblement pas suivi les lien symboliques, et mon DD virtuel est toujours en .vdi .. mais cela ne pose pas de soucis.. laissons faire !
Aiolizator wrote:
Sven wrote:Dites j'aurais juste une petite question
Ben si tu ne surfes pas, que tu ne télécharges pas de programmes d'origine douteuse avec ton windows virtualisé, je ne vois pas trop l'intérêt
En fait je l'utilise aussi pour jouer au poker, mais je ne vais presque pas sur internet pour surfer sur les sites.
Pour l'instant j'ai juste mis avast et Sygate en firewall
Oui en effet il m'a parlé d'un format linux.je_sais_plus enfin bref ça marche c'est tout bon 🙂

@vindocator : Comment ça virer le contact réseau ? pourquoi ? .. même si je n'utilise que rarement Vbox, si je le fais c'est souvent pour internet.. le contact réseau sert à avoir accès à internet sous Xp non ? ou bien parles tu des dossiers partagés ?
si le réseaux est désactivé, le partage réseau pour fichiers et dossier est conservé si le partage s'est fait selon la méthode "répertoire de partage" (par samba, je pense que ça coupe tout). Et ça coupe le lien vers internet : parfait pour moi, je bosse enfin sur XP en sécurité !! lol

Vu les performances, je me demande si je ne vais pas faire des tests pour le travail avec une centOS. Si c'est utilisable sur un poste de travail, ça offre des possibilités pour la maintenance : si le poste est en rade, on reprend une copie antérieure...
Désactiver l'accès réseau au net...

Au passage, faire comme sous GNU/Linux, ne pas aller sur le net en Administrateur! même blindé d'antivirus et autres!
Je viens d'installer la dernière VirtualBox, kernel failure, et plantage de mon jeux préféré sous windows xp. La seule chose qui faisait qu'un xp virtualisé survivait encore chez moi.
N.C.
9 jours plus tard
Bonjour à tous, je viens d'installer la dernière version de Virtualbox.

Est ce que le son fonctionne sur vos machines virtuelles car chez moi même si j'active la carte son dans les préférences, je n'ai pas de son sur mes machines virtualisées. La carte son ne semble même pas détectée.
Bizarre, est ce que comme sur les anciennes versions de VirtualBox, il y a une icone pour le son sur la fenêtre de la machine virtualisée en bas à droite ? Parce que moi je ne l'ai pas.

EDIT: problème résolu en choisissant ICHAC97 au lieu de SoundBlaster dans controleur.