Bonjour.
J'ai installé wxmaxima (avec tout ce qu'il faut pour les dépendances) et systèmatiquement, ce dernier me renvoie : "Not connected to maxima !"
Le problème semble récurrent chez pas mal de gens. Après avoir essayer diverses choses, dans le forum dédié de sourceforge, un topic (ici) propose de modifier le fichier hosts suivant les conseils donnés là que je reproduis ci-dessous. Qu'en pensez-vous ?
J'ai installé wxmaxima (avec tout ce qu'il faut pour les dépendances) et systèmatiquement, ce dernier me renvoie : "Not connected to maxima !"
Le problème semble récurrent chez pas mal de gens. Après avoir essayer diverses choses, dans le forum dédié de sourceforge, un topic (ici) propose de modifier le fichier hosts suivant les conseils donnés là que je reproduis ci-dessous. Qu'en pensez-vous ?
Some programs, alas, still aren't IPv6 friendly. And Fedora Core 6 likes to have only an IPv6 entry for localhost in its hosts file. This can cause a problem with those few programs, wxMaxima (or xmaxima or any other fancy interface to Maxima) in particular (hpssd.py also had some problems in FC6 test releases, but seems to have been fixed). You may be getting the message "Maxima started, waiting for connection..." and shortly thereafter "Maxima process terminated." Check your /etc/hosts file. You'll probably find the line:
::1 localhost.localdomain localhost
But Maxima wants:
127.0.0.1 localhost
No problem, just add it in there. Now start up wxMaxima, or if it's already running select the Maxima menu and click "Restart maxima." Check it out! wxMaxima works just like you've always wanted!